Wednesday, July 30, 2014

Islamic State jihadists issue 30-minute killing spree on video

Islamic State jihadists issue 30-minute killing spree on video

Video depicting the slaughter of hundreds by Isis jihadists released as a warning to its enemies that they face a horrific death.


Al-Qaeda linked terrorists that control swathes of Iraq and Syria have circulated a video compilation of hundreds of graphic executions to mark the Muslim religious festival of Eid.
Accompanied by an explicit threat to Iraqi soldiers , the group formerly known as the Islamic State of Iraq and al-Sham (Isis), showed dozens of young men men cowering in the shadow of gunmen before being brutally slaughtered.

People inspect the destroyed Mosque of The Prophet Younis (AP)
A group of soldiers are led to a desert pit that will soon become a mass grave.
Others are seen standing on a small river jetty before shuffling forward where they are shot in the head and fall into the water. The executions take place in Saddam Hussein's hometown Tikrit.
Another sequence shows Isis gunmen in a fast car firing on traffic, riddling other vehicles with bullets in an apparently random killing spree.
The 30-minute clip shows tracksuit bottoms being removed from men to reveal combat trousers underneath in an apparent justification that they are soldiers being slain.
Many pleas for mercy are heard on the audio as the victims are killed.
The group's leader Abu Bakr al-Baghdadi has declared an Islamic caliphate in the wake of the takeover of Mosul, Iraq's second city.
The first reports of a backlash against the brutality of the group has however emerged with claims that Saddam loyalists executed 12 members of Isis in retaliation for the destruction of Mosul's shrine to the prophet Jonah.
However the outfit issued a defence its destruction of religious sites in the Iraqi city of Mosul on the grounds that the use of mosques built on graves amounted to idolatry.

Displaced Iraqi families in Erbil (EPA)
"The demolition of structures erected above graves is a matter of great religious clarity," the jihadist group said.
"Our pious predecessors have done so... There is no debate on the legitimacy of demolishing or removing those graves and shrines," the Islamic State (IS) said.
It cited the demolition by Mohammed bin Abdel Wahhab - founder of the puritanical Wahhabist brand of Islam followed by jihadists - of a dome erected above the tomb of Zaid ibn al-Khattab.
Isis, which announced the restoration of the caliphate last month by declaring its sovereignty over land it has seized in Syria and Iraq, has levelled several of Mosul's most prominent religious landmarks.

The destroyed Nabi Yunus shrine (AP)
They include the Nabi Yunus shrine (Jonah's tomb) and a shrine to Prophet Seth - considered in Islam, Judaism and Christianity to be Adam and Eve's third son.
Mosul's new jihadist rulers also threatened to blow up the so-called "hunchback" (Hadba), a leaning minaret built in the 12th century and one of Iraq's most recognisable landmarks.

Another government bureaucracy masters in waste-fraud-abuse

Patent workers paid to exercise, shop and do chores, investigation reveals


Paralegals on payroll years before their bosses hired

Dozens of employees working for an obscure federal agency went years with little work to do, allowing them to collect salaries and bonuses while they shopped online, caught up on chores, watched television or walked the dog, an investigation revealed Tuesday.
The probe by the Commerce Department’s inspector general found that paralegals at the U.S. Patent and Trademark Office’s appeals board were paid more than $5 million for their time even though there was so little work for them to do that supervisors didn’t care how they used it.
“I almost don’t blame [paralegals] for watching TV because, I mean, you’re sitting around for 800 hours,” one chief judge told the investigators, who found that supervisors not only tolerated the problem but in one instance admonished an employee who complained about the lack of work.
The idle paralegals nonetheless managed to take home more than a half-million dollars in performance bonuses from 2009 to 2013, before the agency hired enough judges to increase the workload, according to the report.
The underworked paralegals and supervisors concealed non-work activities by recording hours under the pay code as “other time.”
One official told investigators it was an open secret that “other time” was code for “I don’t have to work, but I’m going to get paid.”
Investigators said the practice continued until last year when agency officials got word that the inspector general's office was looking into complaints from whistleblowers.
Todd Elmer, chief communications officer for the Patent and Trademark Office, said the agency is reviewing the report and plans to issue a formal response within 60 days.
“Many of the OIG’s recommendations for improvements at the PTAB are already underway or have been implemented,” Mr. Elmer said in an email statement.
He said the agency conducted its own study after it was informed of the problem.
Asked why they had logged so much “other time,” paralegals and their supervisors blamed a lack of work. One paralegal told a supervisor that she didn’t have any work, but the supervisor didn’t seem bothered.
“There is not much work and I know there is not much work, and you can stop calling me every day and telling me you have nothing to do because I know you have nothing to do,” the paralegal recalled being told.
Still, the paralegals received such high performance ratings that supervisors doled out generous bonuses.
One senior manager recalled a meeting in which managers stated “although we’re not obligated to provide bonuses, we’re still going to.”
The review released Tuesday also found that some managers were fearful of antagonizing labor union officials, so efforts to assign “special projects” to the paralegals were “feeble, half-hearted and ineffective.”
From 2009 through 2013, the agency spent more than $4.3 million overall to reimburse “other time,” and many of those paralegals took home nearly $700,000 in bonuses.
“In the worst cases, paralegals seemed content to have idle time while collecting full salaries and benefits … while management seemed to sit on their hands, anticipating the arrival of judges at some unknown date in the figure,” the report concluded.
Managers interviewed by the investigators didn’t seem surprised that paralegals weren’t doing much work. One said he wouldn’t have been “a bit surprised if there were people who were going out to the golf course.”


Unions and the loony left join to celebrate a convicted murderer as a hero

CA Union Wants Convicted Cop Killer Compared to MLK Jr. in School Curriculum?!


AS SEEN ON THE KELLY FILE
Megyn Kelly tonight took on Johanna Fernandez, coordinator for Campaign to Bring Mumia Home, over a union-backed plan to teach students about convicted cop killer Mumia Abu-Jamal.
A California labor union wants a school district to teach children that Abu-Jamal is a civil rights hero, comparing him to Martin Luther King, Jr.
Kelly asked Fernandez: Why would you want students being taught that Abu-Jamal is like King?
Fernandez said that just because Abu-Jamal was convicted doesn’t mean he’s guilty.
Watch their fiery debate above.
Later, Fox News contributor Jason Riley said it would be sad to introduce Abu-Jamal into a curriculum as some sort of role model for black children. He said that now, parents will have to guard children “against the school curriculum that is going to be celebrating black criminality.”
Riley said that would be teaching another generation of black children to see themselves as victims, calling it beyond shameful.
Hear more of what he had to say below.

Clinton inc. rakes it in. Insider trading at the government.

State Department approved 215 Bill Clinton speeches, controversial consulting deal, worth $48m; Hillary Clinton's COS copied on all decisions


A joint investigation by the Washington Examiner and the nonprofit watchdog group Judicial Watch found that former President Clintongave 215 speeches and earned $48 million while his wife presided over U.S. foreign policy, raising questions about whether the Clintons fulfilled ethics agreements related to the Clinton Foundation during Hillary Clinton's tenure as secretary of state.
According to documents obtained by Judicial Watch and released Wednesday in an ongoing Freedom of Information Act case, State Department officials charged with reviewing Bill Clinton's proposed speeches did not object to a single one.

Some of the speeches were delivered in global hotspots and were paid for by entities with business or policy interests in the U.S.
The documents also show that in June 2011, the State Department approved a consulting agreement between Bill Clinton and a controversial Clinton Foundation adviser, Doug Band.
The consultancy with Band's Teneo Strategy ended eight months later following an uproar over Teneo's ties to the failed investment firm MF Global.
State Department legal advisers, serving as "designated agency ethics officials," approved Bill Clinton's speeches in ChinaRussiaSaudi ArabiaEgypt, the United Arab EmiratesPanama,TurkeyTaiwanIndia, the Cayman Islands and other countries.
The memos approving Mr. Clinton's speeches were routinely copied to Cheryl Mills, Hillary Clinton's senior counsel and chief of staff.
Mills is a longtime Clinton troubleshooter who defended the president during his impeachment. In the Benghazi affair, Mills reportedly berated a high-ranking official at the U.S. embassy in Libya for talking to a Republican congressman.
Under State Department protocols, a "designated agency ethics official" is assigned to advise the secretary of state about "potential or actual conflicts of interest."
In a December 2008 memorandum of understanding, the protocols were expanded to Bill Clinton, the Clinton Foundation and related initiatives — specifically, to reviewing Bill Clinton's proposed speeches and consulting deals.
In an accompanying letter to the State Department legal adviser, Clinton lawyer David Kendall noted that Bill Clinton would disclose proposed consulting deals and, for speeches, provide "the identities of the host(s) (the entity that pay the speaker's fee)" so that the State Department "in consultation with the White House as appropriate, may conduct a review for any real or apparent conflicts of interest with the duties of the Secretary of State."
But an inspection by the Examiner and Judicial Watch of donations to the Clinton Foundation, Hillary Clinton's personal financial disclosure forms, and the State Department conflict-of-interest reviews shows that at least $48 million flowed to the Clintons' personal coffers from many entities that clearly had interests in influencing the Obama administration — and perhaps currying favor with a future president as well.
Saudi Arabia, for example, was a key Clinton benefactor. The oil-producing giant has had a relationship with the Clintons dating back to Bill Clinton's time as governor of Arkansas.
In 1992, while running for president, then-Gov. Clinton secured a $3.5 million Saudi donation for a Middle East studies program at the University of Arkansas.
A few weeks after Clinton was inaugurated president, the Saudis kicked in another $20 million. Both deals were brokered by a close Clinton friend, David Edwards.
Overall, the Clinton Foundation has received staggering sums from Saudi benefactors — between $18 million and $50 million. (The foundation's donations are reported in ranges, not specific numbers.)
While Hillary Clinton served as secretary of state, Bill Clinton gave two speeches in Saudi Arabia, earning a total of $600,000.
In January 2011, for example, Bill Clinton spoke at a global business forum in Riyadh founded by the Saudi Investment Authority and sponsored by the Dabbagh Group, a commercial colossus with close ties to the Saudi royal family.
His fee for the speech: $300,000.
During Hillary Clinton's time at the State Department, Bill Clinton also gave four speeches in the United Arab Emirates, earning $1.1 million. For two speeches in Egypt, he earned $425,000.
UAE-linked entities also have donated at least $2.7 to $11.5 million to the Clinton Foundation, and Egyptian entities have donated at least $250,000 to $750,000.
While the State Department did not object to Bill Clinton's speeches in the Arab world — or anywhere else — it did turn down a proposed consultancy with a longtime Clinton friend and supporter, the Israeli-American media mogul Haim Saban.
In turning down the consultancy, a February 2009 State Department memo noted that Saban "is actively involved in foreign affairs issues, particularly with regards to the Middle East, which is a priority area for the secretary."
The consultancy with Teneo and Band, the longtime Clinton adviser, was outlined in a June 2011 memo from Band himself, writing "on behalf of President Clinton," to a State Department legal adviser. Bill Clinton would advise Teneo on "geopolitical, economic and social trends."
Band requested a response within 10 business days. He got it in seven. "Please be advised that we have no objection," the State Department wrote.
Bill Clinton also was active in China, as was Hillary Clinton, who championed the notion of a "pivot" toward Asia during her time as secretary of state.
In the period after Hillary Clinton signed the ethics agreement, Bill Clinton gave four speeches in China or to Chinese-sponsored entities in the U.S., earning $1.7 million.
By comparison, between 2001 through 2007 — just after he left office, when a former president is normally most in demand — he gave seven speeches in China, earning $1.4 million.
Groups with interests in China also donated between $750,000 and $1.75 million, at a minimum, to the Clinton Foundation.
Taiwan took an interest in Bill Clinton as well. In November 2010, he spoke on global warming and social inequality at a Taipei event sponsored by Singapore-based UNI Strategic. His fee? $400,000.
The Taiwan Economic and Cultural Office donated close to $1 million to the Clinton Foundation, and the Taiwan Mobile Foundation and a semiconductor manufacturer also contributed.
Turkish sponsors paid Bill Clinton $1 million for three speeches, including one to an Arab stock exchange.
In Russia, Bill Clinton gave two speeches for $625,000. One was to the Russian investment bank, Renaissance Capital, at a 2010 event titled "Russian and the Commonwealth of Independent States: Going Global."
The State Department background memo described the bank as "focused on the emerging markets of Russia, Ukraine, Kazakhstan, and Sub-Saharan Africa."
The Russian Standard Bank also donated to the foundation.
In India, Bill Clinton collected $300,000 for two speeches. He also gave speeches to Indian companies and the Federation of Indian Chambers of Commerce in Toronto, New Jersey and Disney World.
At one, a "conference on business process outsourcing/off-shoring," hosted by an outsourcing firm, the discussion centered around "the benefits and disadvantages of outsourcing IT," according to a State Department document.
In Panama, Bill Clinton earned $325,000 for one speech. And in the Cayman Islands — a notorious offshore money haven — $225,000 for a speech, noted a State Department document, "at a ticketed event that will target the business community in Grand Cayman."

Hamas command center bunker under hospital

Top Secret Hamas Command Bunker in Gaza Revealed

And why reporters won’t talk about it

The idea that one of Hamas’ main command bunkers is located beneath Shifa Hospital in Gaza City is one of the worst-kept secrets of the Gaza war. So why aren’t reporters in Gaza ferreting it out? The precise location of a large underground bunker equipped with sophisticated communications equipment and housing some part of the leadership of a major terrorist organization beneath a major hospital would seem to qualify as a world-class scoop—the kind that might merit a Pulitzer, or at least a Polk.
So why isn’t the fact that Hamas uses Shifa Hospital as a command post making headlines? In part, it’s because the location is so un-secret that Hamas regularly meets with reporters there. On July 15, for example, William Booth of the Washington Post wrote that the hospital “has become a de facto headquarters for Hamas leaders, who can be seen in the hallways and offices.” Back in 2006, PBS even aired a documentary showing how gunmen roam the halls of the hospital, intimidate the staff, and deny them access to protected locations within the building—where the camera crew was obviously prohibited from filming. Yet the confirmation that Hamas is using Gaza City’s biggest hospital as its de facto headquarters was made in the last sentence of the eighth paragraph of Booth’s story—which would appear to be the kind of rookie mistake that is known in journalistic parlance as “burying the lede.”
But Booth is no rookie—he’s an experienced foreign reporter, which means that he buried the lede on purpose. Why? Well, one reason might be that the “security sources” quoted whenever the location of the Hamas command bunker is mentioned—which, as evidenced by this 2009 article by the excellent and highly experienced foreign correspondent Steven Erlanger of the New York Times, happens every time there’s a war in Gaza—are obviously Israelis, not members of Hamas. It might be hard to believe the Israelis, the simple logic might run, since they obviously have an investment in arguing that Hamas is using hospitals and schools as human shields.
The Israelis are so sure about the location of the Hamas bunker, however, not because they are trying to score propaganda points, or because it has been repeatedly mentioned in passing by Western reporters—but because they built it. Back in 1983, when Israel still ruled Gaza, they built a secure underground operating room and tunnel network beneath Shifa hospital—which is one among several reasons why Israeli security sources are so sure that there is a main Hamas command bunker in or around the large cement basement beneath the area of Building 2 of the Hospital, which reporters are obviously prohibited from entering.
Hamas obviously has no interest in having a photo-layout of one of its command bunkers beneath Shifa Hospital splashed on the front pages of newspapers. After all, such pictures would show that the organization uses the sick and wounded of Gaza as human shields while launching missiles against Israeli civilians. What Hamas wants is for reporters to use very different pictures from Shifa—namely, photos of Palestinians killed and wounded by Israelis, which make Palestinians look like innocent victims of wanton Israeli brutality.
To that end, the rules of reporting from Shifa Hospital are easy for any newbie reporter to understand: No pictures of members of Hamas with their weapons inside the hospital, and don’t go anywhere near the bunkers, or the operating rooms where members of Hamas are treated. While reporters can meet with members of Hamas inside the hospital—because it’s obviously convenient for everyone—they are not allowed to take pictures. Reporters inside Gaza who are risking their lives to bring the world whatever news they can should hardly be blamed for obeying Hamas’ media rules, which the organization has helpfully written down in case anyone has doubts about what they are permitted to show.
Reporters who bravely or foolishly violate Hamas’ rules even on their social media accounts can be seen to repent with such alacrity that it’s not difficult to imagine how scared and dependent they are. Nick Casey of the Wall Street Journal, for example, tweeted that “You have to wonder w the shelling how patients at Shifa hospital feel as Hamas uses it as a safe place to see media.” Casey then quickly deleted his tweet, which didn’t save him from being put on a list of journalists who “lie/fabricate info for Israel” and “must be sued” – a threat which is surely the least of Casey’s fears. Last week, French-Palestinian journalist Radjaa Abu Dagg was summoned to Shifa by Hamas and interrogated. He wrote about the experience of “attempted intimidation” for Liberation—and then quickly had the paper take down the article.
It can hardly be lost on any sane journalist that tempers in combat zones can be short, and that Hamas has used the kidnapping of foreign journalists like Alan Johnson of the BBC to advance its own agenda. The fact that Hamas has closed the border and will not let journalists in or out of Gaza can’t make journalists who being used as de facto human shields by a terrorist organization feel any more eager to offend their hosts.
What Hamas has done, therefore, is to turn Shifa Hospital into a Hollywood sound-stage filled with real, live war victims who are used to score propaganda points, while the terrorists inside the hospital itself are erased from photographs and news accounts through a combination of pressure and threats, in order to produce the stories that Hamas wants. So if reporters aren’t entirely to blame for participating in this sick charade, then who is?
The answer is that reporters write what they can, and some do their job better than others, and some are braver or more foolhardy than their peers. But it’s the job of editors, sitting thousands of miles away, at a very safe remove from the battlefield, to note that dispatches were produced under pressure, or that key information was removed by a government—as nearly all mainstream media outlets do when battlefield dispatches pass through the hands of the IDF censor. A good editor might attach similar notes to dispatches from combat zones controlled by terrorist organizations. He or she might also decide that reporting only the news that Hamas deems fit to print from Shifa Hospital isn’t actually reporting at all: It’s propaganda.

Israel praised by Hamas co-founder’s son

Israel praised by Hamas co-founder’s son

Israel is getting accolades for its war against Hamas from a very unlikely quarter — the son of the terror group’s co-founder.
“Israel in the Middle East is fighting on behalf of the free world,” declared Mosab Hassan Yousef, the outspoken son of Hamas leader Hassan Yousef.
Modal Trigger
Mosab Hassan Yousef in 2010Photo: AP
The younger Yousef long ago abandoned his father’s twisted ideology — and even worked for a decade as a spy for the Israeli intelligence agency Shin Bet.
Echoing the warnings of Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, Yousef said Hamas can’t be trusted and doesn’t care about how many lives are lost in pursuit of its goal to build a radical Islamic state.
“Hamas does not care about the lives of Palestinians, or the lives of Israelis, or Americans; they don’t care about their own lives,” Yousef told CNN in a recent interview. “They consider dying for their ideology a way of worship.”
He rejected Hamas and converted to Christianity despite being raised to become a violent militant. He wrote a book, “Son of Hamas,” about his unusual experience.
“Their goal is to conquer the globe and build an Islamic state on every inch of the globe,” he told the website The Right Scoop. “[Hamas] is willing to sacrifice as many Palestinian lives as it takes.”
In the CNN interview, he blasted the militants battling Israel in Gaza for their stated goal of establishing an Islamic caliphate — a goal shared by the Sunni extremists fighting in Syria and Iraq.
“Hamas is not seeking co-existence and compromise. Hamas is seeking conquest and taking over. And by the way, the destruction of the State of Israel is not Hamas’s final destination,” he said. “Hamas’s final destination is building the Islamic caliphate, which means an Islamic state under rubble of every other civilization.”
Yousef, who won asylum to live in the US in 2010, said he had been brainwashed as a child to give up everything for the terrorists’ cause.
Modal Trigger
Smoke rises in the sky following Israeli strikes on eastern Gaza City on Wednesday.Photo: AP
“In the mosques, Hamas taught us that without shedding innocent blood for the sake of the ideology, we wouldn’t be able to build an Islamic state. They were preparing us from the age as young as 5 years old. This is the ideology that Hamas was feeding us. And honestly, it’s impossible almost for anybody to break through and see the truth and real face of Hamas and be able to leave at some point,” he said.
“As you see in my case, I had to lose everything just to say no to Hamas. And today when I look at the children of Gaza and I know what they’re fed, I know that they have no choice.”

Islamist terrorism in Nigeria

Nigeria Kano blast: Boko Haram blamed for six deaths

Map
At least six people have been killed in a suicide bombing at a college in northern Nigeria's biggest city, Kano, witnesses say.
The female bomber blew herself up as students queued to check their names on a new admission list, they reported.
This is the fifth attack in Kano since Sunday, at least three of which have been carried out by female bombers.
Militant Islamist group Boko Haram has been widely blamed for the attacks.
It has waged an insurgency in Nigeria since 2009, and appears to have adopted a new tactic by increasingly using female suicide bombers, correspondents say.
The bomber was hidden in the crowd, a witness, Isyaku Adamu, told the AFP news agency.
"It was a huge crowd and people were jostling to go through the lists," Mr Adamu is quoted as saying.

This occured in the mostly Muslim north of Nigeria so one can assume those killed were mostly Muslim. 

The UN is complicit in empowering Hamas

Gaza Continued: What Do We Do About the UN?

Word came Tuesday that now a third UNRWA school in Gaza was housing rockets for Hamas. (How the missiles were never noticed before was unclear — maybe they were stacked beneath the erasers and paper clips or hidden under student spitballs.) From the Jerusalem Post:
Christopher Gunness, spokesman for the United Nations Relief and Works Agency, did not name who was responsible for putting weapons in the school, but quickly criticized whoever was at fault.
Gunness added that a UN munitions expert was called in to dispose of the weapons, but could not get to the site due to fighting on the ground.

Obama's success in "skyrocketing" your electricity bill

Average Price of Electricity Climbs to All-Time Record


CNSNews.com) - For the first time ever, the average price for a kilowatthour (KWH) of electricity in the United States has broken through the 14-cent mark, climbing to a record 14.3 cents in June, according to data released last week by the Bureau of Labor Statistics.
Before this June, the highest the average price for a KWH had ever gone was 13.7 cents, the level it hit in June, July, August and September of last year.
The 14.3-cents average price for a KWH recorded this June is about 4.4 percent higher than that previous record.
Average Price for a KWH of Electricity
Typically, the cost of electricity peaks in summer, declines in fall, and hits its lowest point of the year during winter. In each of the first six months of this year, the average price for a KWH hour of electricity has hit a record for that month. In June, it hit the all-time record.
Although the price for an average KWH hit its all-time record in June, the seasonally adjusted electricity price index--which measures changes in the price of electricity relative to a value of 100 and adjusts for seasonal fluctuations in price--hit its all-time high of 209.341 in March of this year, according to BLS. In June, it was slightly below that level, at 209.144.
Back in June 1984, the seasonally adjusted price index for electricity was 103.9—less than half what it was in June 2014.
Electricity prices have not always risen in the United States. The BLS has published an annual electricity price index dating back to 1913. It shows that from that year through 1947, the price of electricity in the United States generally trended down, with the index dropping from 45.5 in 1913 to 26.6 in 1947.
Electricity Price Index 1913-2013
In the two decades after that, electricity prices were relatively stable, with the index still only at 29.9 in 1967—an increase of 12.4 percent over two decades.
However, from 2003 to 2013, the annual electricity price index increased from 139.5 to 200.750, a climb of almost 44 percent.
So far, overall annual electricity production peaked in the United States in 2007. Per capita electricity production also peaked in 2007based on calculations made using data published by the Energy Information Administration and the Census Bureau.
However, in the first four months of this year (January through April)--according to the July edition of the Monthly Energy Review released yesterday by the Energy Information Administration--overall electricity production was up, with the nation having generated a total of 1,329,042 million KWH. That is more than the 1,281,300 million KWH produced in the first four months of 2013---and it is also more than the 1,298,675 million KWH generated in the first four months of the peak production year of 2007.
According to the Census Bureau, however, the resident population of the United States increased from 300,888,674 in April 2007 to 317,787,997 in April 2014. So, per capita electricity production in the first four months of 2014 (0.004182 million KWH per person) was less than the per capita electricity production in the first four months of 2007 (0.004316 million KWH per person).
Electricity Production Per Capita
The composition of U.S. electricity production in January-April 2014 was also somewhat different from the composition of production in January-April 2007. In both years, coal was the top source of electricity. But in the first four months of 2007, coal generated 644,052 million KWH, while in the first four months of 2014 it generated only 548,297 million KWH. That is a drop of 95,755 million KWH or about 14.9 percent.
Electricity production from nuclear power declined from 260,838 million KWH in January-April 2007 to 254,485 in January-April 2014. Electricity production from conventional hydroelectric power declined from 92,873 million KWH to 88,364. And production from petroleum declined from 24,974 million KWH to 14,931.
The largest increase in electricity production came from natural gas—which climbed from generating 234,331 million KWH in the first four months of 2007 to generating 318,958 million KWH in the first four months of 2014.
The 84,627 in additional million KWH of electricity that natural gas generated in the first four months of this year compared to the first four months of 2007 is more than all of the 68,516 million KWH of electricity generated by wind power in the first four months of this year.
The 68,516 million KWH of electricity generated by wind in January through April equaled 5.2 percent of the nation’s electricity supply during that period.
The 4,594 million KWH of electricity generated by solar power equaled 0.35 percent of the nation’s electricity supply in the first four months of the year.